Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2022, gr 3

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2022, gr 3

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik
w grupie 3

 

CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ ?

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • rozwijanie aktywności badawczej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • zwrócenie uwagi na pokarmy spożywane przez wybrane zwierzęta.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie koncentracji i pamięci.

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • aktywne słuchanie rozmówcy; rozpoznawanie instrumentów muzycznych – perkusyjnych i innych, np.: gitary, pianina, po ich dźwiękach;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;

 

Przygotowanie do czytania

  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
  • mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);

 

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;

 

Elementy matematyki

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczb: 1, 2,

 

JESIEŃ W SADZIE

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zapoznanie ze sposobem wykonania kompotu jabłkowego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne,
  • wyrażenie własnych obserwacji w ekspresji plastycznej.
  • poznawanie cech kwadratu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie myślenia logicznego i przyczynowo-skutkowego

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;

 

Przygotowanie do czytania

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej.
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
  • wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo-wyrazowych (nauczyciel czyta tekst, dzieci podają nazwy obrazków);
  • próby samodzielnego czytania;
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską

 

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • wykonywanie czynności z dużym i z małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
  • rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);

 

Elementy matematyki

  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy;
  • nazywanie figur geometrycznych;

 

 

Jesień na działce

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • zapoznanie ze sposobem wykonania sałatki warzywnej,
  • rozwijanie zdolności improwizacji wokalnych,

wyrażenie własnych obserwacji w ekspresji plastycznej.

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3; rozwijanie umiejętności liczenia
  • określanie położenia przedmiotów w odniesieniu do własnej osoby

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
  • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;

 

Przygotowanie do czytania

  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • rozpoznawanie liter pisanych;

 

Przygotowanie do pisania

  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;

 

Elementy matematyki

  • liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10;

 

Dbamy o zdrowie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • wyrabianie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabaw i tańca,
  • uświadomienie, jakie znaczenie dla każdego człowieka ma zdrowie.
  • zapoznanie z wyglądem i charakterystycznymi cechami trójkąta,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i przyczynowo-skutkowego.

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • aktywne słuchanie rozmówcy
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom, w kontaktach grupowych;
  • wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi

 

Przygotowanie do czytania

  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • umiejętne odczytywanie często stosowanych oznaczeń i symboli;
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;

 

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • rysowanie z wyobraźni;
  • nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii: prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;

 

Elementy matematyki

  • nazywanie i wskazywanie części ciała występujących podwójnie, parami – oczu, uszu, nóg;
  • mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
  • odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
  • nazywanie figur geometrycznych;

 

Skip to content