Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2022, gr 2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2022, gr 2

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik w grupie 2.

 

 

Temat tygodnia: Jak jesienią dbać o zdrowie?

 

  • rozwijanie mowy;
  • kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z pracą wykonywaną przez lekarza;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • kształcenie poczucia rytmu;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • wzbogacenie wiedzy na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu

 

Początkowa nauka czytania i pisania

 

Słuch fonematyczny:

 

  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;

 

Przygotowywanie do czytania:

 

  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.

 

Przygotowywanie do pisania:

 

  • rozwijanie sprawności ruchowej

 

 

Elementy matematyki:

 

Liczenie:

 

  • przeliczanie na konkretach.

 

Klasyfikowanie:

 

  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;liczenie palców, przedmiotów itp.;

 

 

Temat tygodnia: Kto może być nauczycielem?

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z zawodem nauczyciela.
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci;
  • rozwijanie słownictwa związanego z opisywaniem.
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

 

Słuch fonematyczny:

 

  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.
  • powtarzanie krótkich rymowanek;

 

Przygotowanie do czytania:

 

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.

 

Przygotowanie do pisania:

 

  • rozwijanie sprawności ruchowej

 

Elementy matematyki:

 

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • orientowanie się w przestrzeni podczas zabaw i ćwiczeń przy muzyce.

 

Temat tygodnia: W co się bawi z nami jesienny wiatr?

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • zwrócenie uwagi na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych.
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • kształtowanie nawyków sprzyjających zdrowiu.
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

 

Słuch fonematyczny:

 

  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;

 

 

Przygotowanie do czytania:

 

  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów

 

Przygotowanie do pisania:

 

  • rozwijanie sprawności ruchowej

 

 

Elementy matematyki:

 

Klasyfikowanie:

 

  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;

 

Liczenie:

 

  • przeliczanie na konkretach

 

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;

 

Temat tygodnia: Jaki plan na jesień mają zwierzęta?

 

  • rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności manualnych.
  • poznawanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych.
  • doskonalenie percepcji słuchowej.
  • poznanie wyglądu i zwyczajów jeża jesienią;

 

 

Przygotowanie do czytania:

 

  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów

 

Przygotowanie do pisania:

 

  • rozwijanie sprawności ruchowej

 

 

Elementy matematyki:

 

Klasyfikowanie:

 

  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;

 

Liczenie:

 

  • przeliczanie na konkretach

 

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
Skip to content