Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik w grupie 2.
Temat tygodnia: Jak jesienią dbać o zdrowie?
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych
- zapoznanie z pracą wykonywaną przez lekarza;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- kształcenie poczucia rytmu;
- rozwijanie orientacji przestrzennej.
- rozwijanie sprawności manualnej;
- wzbogacenie wiedzy na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny:
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
Przygotowywanie do czytania:
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.
Przygotowywanie do pisania:
- rozwijanie sprawności ruchowej
Elementy matematyki:
Liczenie:
- przeliczanie na konkretach.
Klasyfikowanie:
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;liczenie palców, przedmiotów itp.;
Temat tygodnia: Kto może być nauczycielem?
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z zawodem nauczyciela.
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci;
- rozwijanie słownictwa związanego z opisywaniem.
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie orientacji przestrzennej.
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny:
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.
- powtarzanie krótkich rymowanek;
Przygotowanie do czytania:
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.
Przygotowanie do pisania:
- rozwijanie sprawności ruchowej
Elementy matematyki:
Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- orientowanie się w przestrzeni podczas zabaw i ćwiczeń przy muzyce.
Temat tygodnia: W co się bawi z nami jesienny wiatr?
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zwrócenie uwagi na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych.
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- kształtowanie nawyków sprzyjających zdrowiu.
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny:
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
Przygotowanie do czytania:
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów
Przygotowanie do pisania:
- rozwijanie sprawności ruchowej
Elementy matematyki:
Klasyfikowanie:
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
Liczenie:
- przeliczanie na konkretach
Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
Temat tygodnia: Jaki plan na jesień mają zwierzęta?
- rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności manualnych.
- poznawanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt;
- rozwijanie umiejętności matematycznych.
- doskonalenie percepcji słuchowej.
- poznanie wyglądu i zwyczajów jeża jesienią;
Przygotowanie do czytania:
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów
Przygotowanie do pisania:
- rozwijanie sprawności ruchowej
Elementy matematyki:
Klasyfikowanie:
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
Liczenie:
- przeliczanie na konkretach
Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;