Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad w grupie 3 –latków

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad w grupie 3 –latków

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad w grupie 3 –latków

HAPPY TIGERS

 

Jakie są moje obowiązki?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny,
  • zachęcenie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków,
  • zapoznanie z możliwością zapisania wybranych czynności za pomocą prostych symboli,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń,
  • doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,
  • integracja z grupą,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała,
  • poznawanie zabudowy charakterystycznej dla środowiska miejskiego i środowiska
  • wiejskiego,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.

 

Przygotowanie do czytania

  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • uważne słuchanie rozmówcy;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.

 

Przygotowanie do pisania

  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.

 

Elementy matematyki

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

 

Co powinienem wiedzieć o Polsce?

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie symboli narodowych,
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wyglądem flagi Polski i znaczeniem barw na fladze,
  • rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni,
  • rozwijanie umiejętności wykonywania elementów ruchu z rekwizytem,
  • doskonalenie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • zachęcanie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała,
  • zapoznanie z wyglądem i znaczeniem kokardy narodowej,
  • rozwijanie umiejętności manualnych.

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;

 

Przygotowanie do czytania

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
  • słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;

 

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie koordynacji ruchowej;
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie koordynacji ruchowej;
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

 

Elementy matematyki

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

 

 

 

 

Jaki jest mój kraj?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie wybranych legend polskich,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
  • zapoznanie z elementami miejscowego folkloru,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • kształcenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na treściach przekazywanych przez N.

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;

 

Przygotowanie do czytania

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni.
  • słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
  • słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu;

 

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.

 

Elementy matematyki

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie;
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

 

Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • zdobywanie informacji na temat gwiazd,
  • poznawanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce,
  • rozwijanie swobody ruchów,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie umiejętności manualnych.

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy;
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;

 

Przygotowanie do czytania

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • mówienie o swoich potrzebach.

 

 

Elementy matematyki

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;

liczenie palców, przedmiotów itp

Skip to content