Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – grupa 3 (luty 2021)

I Baśnie, bajki, bajeczki

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • poznawanie małych liter i wielkich liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
  • określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
  • rozwijanie aktywności werbalnej,
  • przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
  • zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
  • poznawanie substancji, które topnieją,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

  • wyodrębnianie sylab ze słów
  • tworzenie słów: rozpoczynających się, kończących się daną głoską i mających ją w środku
  • różnicowanie samogłosek i spółgłosek
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
  • układanie nazw obrazków z liter, odczytywanie ich.
  • odróżnianie druku od pisma
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

 

Elementy matematyki

  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
  • liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zbiorach zastępczych (np. na palcach)
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.

 

II Muzyka wokół nas

 

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

 

  • rozwijanie mowy,
  • dostrzeganie piękna muzyki,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie ze znakiem odejmowania,
  • utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
  • rozwijanie umiejętności/sprawności manualnych,
  • zapoznanie z akordeonem,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
  • odróżnianie druku od pisma
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

 

Elementy matematyki

  • poruszanie się pod dyktando nauczyciela.
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
  • poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.
  • kojarzenie dodawania z przybywaniem, a odejmowania – z ich ubywaniem
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.

 

III Nie jesteśmy sami w kosmosie

 

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • poznawanie zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • korzystanie w pracy plastycznej z dwóch technik,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.

 

 

Początkowa nauka czytania i pisania

  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań)
  • odczytywanie stosownych oznaczeń i symboli.
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
  • układanie nazw obrazków z liter, odczytywanie ich.
  • odróżnianie druku od pisma
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

 

Elementy matematyki

  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
  • poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych
  • odczytywanie zapisów matematycznych (zakodowane czynności matematyczne) i ich rozwiazywanie.
  • kojarzenie dodawania z przybywaniem, a odejmowania – z ich ubywaniem
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • samodzielne konstruowanie gier.

 

IV Projekt Mój Wymarzony Zawód

 

 

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

 

  • rozwijanie preorientacji zawodowej,
  • poznanie różnego typu zawodów,
  • wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
  • wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
  • wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
  • prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
  • usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
  • tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
  • rozumienie wagi pracy ludzkiej,
  • poznanie specyfiki pracy malarza,
  • poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
  • rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • podsumowanie działań podjętych w ramach projektu,
  • podsumowanie wiedzy na temat poznanych zawodów.

 

 

Początkowa nauka czytania i pisania

 

  • tworzenie zdań z określoną liczbą słów
  • tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazków) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku.

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 

W GRUPIE FUNKY MONKEYS 

Tydzień I: Zabawy na śniegu.

Cele do osiągnięcia przez dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę g  małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznaje i nazywa poznane litery
  • wypowiada się na temat zabaw na śniegu
  • śpiewa piosenkę
  • wykonuje papierowego bałwanka 
  • wymienia nazwy dni tygodnia
  • wypowiada się na temat bezpiecznych zabaw na śniegu 
  • bawi się z dziećmi na śniegu 

Tydzień II: Tak mija nam czas.

 Cele do osiągnięcia  przez dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę w  małą i wielką, drukowaną i pisaną rozpoznaje i nazywa poznane litery 
  • wypowiada się na temat opowiadania
  • bawi się przy piosence
  • dokładnie wycina elementy pracy plastycznej
  • dodaje w zakresie 7
  • wymienia nazwy miesięcy
  • zakłada hodowlę hiacyntów
  • zna zwyczaje związane z obchodami tradycyjnych świąt w Polsce;
  • zna tradycje Walentynkowe, oraz wie co to jest Walentynka;
  • potrafi rozpoznać swoje uczucia i dostrzega je u innych;
  • umie wyrazić swoje uczucia; 

Tydzień III: Nie jesteśmy sami w kosmosie?

Cele do osiągnięcia przez dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę p  małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznaje i nazywa poznane litery
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania 
  • rozpoznaje i nazywa poznane cyfry
  • wykonuje formę przestrzenną 
  • reaguje ruchem na określone metrum
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach
  • rysuje sceny nierealne
  • porusza się w rytmie melodii i piosenek, 
  • uczestniczy w przygotowanych konkursach i zabawach muzycznych.

Tydzień IV: W świecie zwierząt.

Cele do osiągnięcia przez dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę z – małą i wielką, drukowaną i pisaną – rozpoznaje i nazywa poznane litery;
  • wypowiada się na temat wiersza
  • śpiewa dany tekst na własną melodię
  • lepi z plasteliny formy realne
  • odejmuje w zakresie 8
  • segreguje obrazki wybranych zwierząt na grupy – ssaki, ptaki, owady – według rodzaju
  • wykonuje pracę techniką kolażu
  • wie gdzie żyje Niedźwiedź Polarny, oraz jakie są jego cechy charakterystyczne
  • wie na czym polega zmiana klimatu, oraz co można zrobić dla jego  ochrony.
Skip to content