TEMAT TYGODNIA: DOMY I DOMKI
Cele do osiągnięcia przez dziecko:
- rozpoznaje i nazywa literę i – małą i wielką, drukowaną i pisaną
- rozpoznaje i nazywa poznane litery
- śpiewa piosenkę
- rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – trójkąt
- obrysowuje figury, wycina je i układa obrazek
- wymienia nazwy domów zwierząt
- wypowiada się na temat swojego domu
- rysuje swój dom
- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem podskoku, równowagi
- wymienia części domu
- podaje swój adres
- wymienia słowa rozpoczynające się na określoną głoskę
- wymienia etapy budowy domu
- wymienia nazwy przedmiotów znajdujących się w określonych częściach domu (mieszkania)
TEMAT TYGODNIA: URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
- rozpoznaje i nazywa literę t: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- rozpoznaje i nazywa wybrane urządzenia elektryczne
- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: orientacyjno no-porządkowych, bieżnych, z elementem skoku, równowagi
- tworzy akompaniament do piosenki Domowe urządzenia (kołatki, grzechotki)
- wykonuje wydzierankę
- rozpoznaje i nazywa cyfrę 5
- posługuje się liczbą 5 w aspekcie porządkowym
- pisze cyfry 5 po śladach
- układa rymy do podanych słów
- wymienia przedmioty – dawne odpowiedniki wybranych urządzeń elektrycznych
TEMAT TYGODNIA : PADA DESZCZ
- rozpoznaje i nazywa literę d: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta proste wyrazy z poznanymi literami
- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, głowy, tułowia, z elementami równowagi, podskoków, czworakowania
- wymienia oznaki późnej jesieni
- podaje nazwę aktualnego miesiąca
- pisze cyfry 5
- określa, co pływa, a co tonie w wodzie
- wie, że należy ubierać się odpowiednio do pogody
- wie, jak powstaje deszcz
- określa, co robi deszcz, co będzie robił i co zrobił
- określa wybrane właściwości fizyczne wody
- omawia, na podstawie obrazków, zjawisko krążenia wody w przyrodzie
- miesza barwy podstawowe; określa, jakie barwy powstaną
TEMAT TYGODNIA: ZDROWIE NASZYM SKARBEM
- rozpoznaje i nazywa literę k: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby, proste wyrazy
- pisze poznane litery
- porównuje liczby poprzez kolorowanie kwadracików z większą liczbą
- wie, co to znaczy zdrowe odżywianie
- wyjaśnia znaczenie piramidy zdrowia
- wie, dlaczego należy myć zęby po posiłkach
- czyta tekst wyrazowo-obrazkowy o zdrowiu
- segreguje figury według kształtów
- określa, kiedy idziemy do apteki, kiedy do przychodni, a kiedy do szpitala
- wie, na czym polega praca farmaceuty
- wypowiada się na temat dbania o czystość