fbpx

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – grupa 3 (listopad 2020)

TEMAT  TYGODNIA: DOMY I DOMKI

Cele do osiągnięcia przez dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę – małą i wielką, drukowaną i pisaną 
  • rozpoznaje i nazywa po­znane litery
  • śpiewa piosenkę 
  •  rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – trójkąt 
  • obrysowuje figury, wy­cina je i układa obrazek
  • wymienia nazwy do­mów zwierząt 
  • wypowiada się na temat swojego domu
  • rysuje swój dom
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem podskoku, równowagi
  • wymienia części domu
  • podaje swój adres
  • wymienia słowa rozpoczynające się na określoną głoskę
  • wymienia etapy budowy domu
  • wymienia nazwy przedmiotów znajdujących się w określonych częściach domu (mieszkania)

TEMAT TYGODNIA: URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

  • rozpoznaje i nazywa literę t: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznaje i nazywa wybrane urządzenia elektryczne
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: orientacyjno no-porządkowych, bieżnych, z elementem skoku, równowagi
  • tworzy akompaniament do piosenki Domowe urządzenia (kołatki, grzechotki)
  • wykonuje wydzierankę
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 5
  • posługuje się liczbą 5 w aspekcie porządkowym
  • pisze cyfry 5 po śladach
  • układa rymy do podanych słów
  • wymienia przedmioty – dawne odpowiedniki wybranych urządzeń elektrycznych

TEMAT TYGODNIA : PADA DESZCZ

  • rozpoznaje i nazywa literę d: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta proste wyrazy z poznanymi literami
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, głowy, tułowia, z elementami równowagi, podskoków, czworakowania
  • wymienia oznaki późnej jesieni
  • podaje nazwę aktualnego miesiąca
  • pisze cyfry 5
  • określa, co pływa, a co tonie w wodzie
  • wie, że należy ubierać się odpowiednio do pogody
  • wie, jak powstaje deszcz
  • określa, co robi deszcz, co będzie robił i co zrobił
  • określa wybrane właściwości fizyczne wody
  • omawia, na podstawie obrazków, zjawisko krążenia wody w przyrodzie
  • miesza barwy podstawowe; określa, jakie barwy powstaną

TEMAT TYGODNIA: ZDROWIE NASZYM SKARBEM

  • rozpoznaje i nazywa literę k: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby, proste wyrazy
  • pisze poznane litery
  • porównuje liczby poprzez kolorowanie kwadracików z większą liczbą
  • wie, co to znaczy zdrowe odżywianie
  • wyjaśnia znaczenie piramidy zdrowia
  • wie, dlaczego należy myć zęby po posiłkach
  • czyta tekst wyrazowo-obrazkowy o zdrowiu
  • segreguje figury według kształtów
  • określa, kiedy idziemy do apteki, kiedy do przychodni, a kiedy do szpitala
  • wie, na czym polega praca farmaceuty
  • wypowiada się na temat dbania o czystość