fbpx

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – grupa 2 (wrzesień 2020)

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – grupa 2 (wrzesień 2020)

I – To jestem ja

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie sylab ze słów
  • analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.
  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.
  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
  • dysponowaniem sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk.

Elementy matematyki

  • nazywanie części ciała
  • wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
  • określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.
  • liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zborach zastępczych (np. na palcach)

II – Moja grupa

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
  • poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie sylab ze słów
  • analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.
  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.
  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
  • dysponowaniem sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).

Elementy matematyki

  • nazywanie części ciała
  • różnicowanie prawej strony i lewej strony
  • wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
  • określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.

III – Moja droga do przedszkola

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

Początkowa nauka czytania i pisania

  • wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie sylab ze słów
  • analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.
  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.
  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).

Elementy matematyki

  • różnicowanie prawej strony i lewej strony
  • wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
  • określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech.

IV Idzie jesień… przez las, park

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • rozwijanie mowy, utrwalanie oznak jesieni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • utrwalanie kolorów jesieni,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie mowy i pamięci.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • wyodrębnianie zdań w wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
  • wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach
  • tworzenie zdań z określoną liczbą słów
  • wyodrębnianie sylab ze słów.
  • czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Elementy matematyki

  • wyznaczanie kierunków  od osi własnego ciała.
  • przedstawianie układu rytmicznego wyrażonego ruchem, graficznie lub za pomocą klocków, kasztanów.
  • liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zbiorach zastępczych (np. na palcach).