I – To jestem ja
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
- rozwijanie mowy,
- wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
- zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
- dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie ważniejszych regionów Polski,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- umuzykalnianie dzieci,
- poznawanie narządów zmysłów,
- utrwalanie nazw części ciała,
- poznawanie różnych stanów emocjonalnych.
Początkowa nauka czytania i pisania
- wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
- wyodrębnianie sylab ze słów
- analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.
- czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
- układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- dysponowaniem sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk.
Elementy matematyki
- nazywanie części ciała
- wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
- określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.
- liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zborach zastępczych (np. na palcach)
II – Moja grupa
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
- umuzykalnianie dzieci,
- dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
- poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.
Początkowa nauka czytania i pisania
- wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
- wyodrębnianie sylab ze słów
- analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.
- czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
- układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- dysponowaniem sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).
Elementy matematyki
- nazywanie części ciała
- różnicowanie prawej strony i lewej strony
- wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
- określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.
III – Moja droga do przedszkola
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- poznawanie zasad ruchu drogowego,
- rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
- zapoznanie z kołem,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
Początkowa nauka czytania i pisania
- wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
- wyodrębnianie sylab ze słów
- analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.
- czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
- układanie swojego imienia z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru.
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne).
Elementy matematyki
- różnicowanie prawej strony i lewej strony
- wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
- określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów.
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech.
IV Idzie jesień… przez las, park
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
- poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
- rozwijanie mowy, utrwalanie oznak jesieni,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni,
- utrwalanie kolorów jesieni,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
- rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
- poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy i pamięci.
Początkowa nauka czytania i pisania
- wyodrębnianie zdań w wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.)
- wyodrębnianie słów ze zdań – liczenie słów w zdaniach
- tworzenie zdań z określoną liczbą słów
- wyodrębnianie sylab ze słów.
- czytanie całościowe nazw umieszczonych w sali
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
Elementy matematyki
- wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała.
- przedstawianie układu rytmicznego wyrażonego ruchem, graficznie lub za pomocą klocków, kasztanów.
- liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zbiorach zastępczych (np. na palcach).