fbpx

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – grupa 2 (listopad 2020)

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – grupa 2 (listopad 2020)

I – Moja rodzina

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
  • poznawanie właściwości magnetycznych magnesu,
  • budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • podawanie cech rodziców,
  • uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
  • układanie rymów do podanych słów
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • odróżnianie druku od pisma
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
  • poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych

II – Mój dom

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • określanie miejsca spółgłoski w słowie, zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
  • utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku,
  • układanie rymów do podanych słów
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • odróżnianie druku od pisma
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki

  • przedstawienie układu rytmicznego wyrażonego ruchem, graficznie lub za pomocą klocków, kasztanów.
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
  • poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.
  • klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.

III – Moje prawa i obowiązki

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • uświadamianie dzieciom ich praw,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • poznawanie cech trójkąta,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • utrwalenie kroku poloneza,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych praw dziecka,
  • przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
  • poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
  • zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
  • układanie rymów do podanych słów
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • odróżnianie druku od pisma
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki

  • posługiwanie się umownymi znakami, np. strzałkami (przygotowanie do programowania).
  • przedstawienie układu rytmicznego wyrażonego ruchem, graficznie lub za pomocą klocków, kasztanów.
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
  • poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich cech podstawowych.

IV – Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do zdrowego stylu życia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do dbania o czystość,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie aparatu głosowego,
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
  • przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
  • uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
  • uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
  • zachęcanie do dbania o zęby,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
  • układanie rymów do podanych słów
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań)
  • czytanie z nauczycielem tekstów wyrazowo-obrazkowych.
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
  • posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • odróżnianie druku od pisma
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki

  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą