Grupa YELLOW BUNNIES
Tydzień I
Jesień w sadzie
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- korzystanie z własnych zmysłów,
- rozpoznawanie smaku,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- odpowiadanie na pytania,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
uważne słuchanie rozmówcy,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Artystyczna aktywność dziecka
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowani,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
Poznawcza aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,
- rysowanie na dowolne tematy,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
Tydzień II
Jesień w ogrodzie
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- korzystanie z toalety,
- rozpoznawanie smaku,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- odpowiadanie na pytania,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób,
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
- słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
Poznawcza aktywność dziecka
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
- układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
Tydzień III
O sobie samym
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
- składanie ubrań przed leżakowaniem.
Językowa aktywność dziecka
- nazywanie wybranych części ciała,
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
- określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć,
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- rozpoznawanie zapisu własnego imienia.
Artystyczna aktywność dziecka
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
Poznawcza aktywność dziecka
- dotykanie swojego ciała, zabawy z wykorzystaniem palców, dłoni, głowy, ramion itd.; oglądanie siebie w lustrze,
- wskazywanie wymienionych części ciała
- nazywanie danych części ciała,
- układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych.
Tydzień IV
Moje zmysły
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- korzystanie z własnych zmysłów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy,
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Artystyczna aktywność dziecka
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych.
Poznawcza aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
- wskazywanie wymienionych części ciała.