Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień
w grupie 5 i 6-latków
- Witajcie w przedszkolu
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– rozwijanie aktywności badawczej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
-rozwijanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia
– rozwijanie umiejętności różnicowania, porównywania i określania wielkości przedmiotów
– rozwijanie sprawności manualnej
-dostrzeganie rytmów w otaczającym świecie
Językowa aktywność dziecka:
- aktywne słuchanie rozmówcy;
- wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami, w codziennych sytuacjach;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom, w kontaktach grupowych;
- przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny;
- wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
- mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
- posługiwanie się poprawną mową;
- Droga do przedszkola
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
-rozwijanie słuchu fonematycznego
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni
-rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji
-rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie orientacji przestrzennej i spostrzegawczości
-przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa
-rozwijanie sprawności manualnej
-kształtowanie orientacji przestrzennej
Językowa aktywność dziecka:
- wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami, w codziennych sytuacjach;
- przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny;
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
- To były wakacje!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
– rozwijanie mowy
-rozwijanie ekspresji twórczej
– rozwijanie aktywności badawczej
-rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej
-przybliżenie różnych regionów naszego kraju
– rozwijanie orientacji w schemacie ciała drugiej osoby
-rozwijanie sprawności fizycznej
-zapoznanie z mapą Polski
-rozwijanie sprawności manualnej
-klasyfikowanie przedmiotów według podanych cech
Językowa aktywność dziecka:
- aktywne słuchanie rozmówcy;
- wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami, w codziennych sytuacjach;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom, w kontaktach grupowych;
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
- Nadeszła jesień
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
– rozwijanie mowy
-ćwiczenia narządów artykulacyjnych, opanowanie umiejętności różnicowania głosek
– wzbudzenie zainteresowania przyrodą
-rozwijanie sprawności fizycznej
– wyrabianie umiejętności korzystania z rekwizytu podczas zabaw i tańca,
-rozwijanie słuchu fonematycznego
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania
-rozwijanie sprawności fizycznej
-rozwijanie sprawności manualnej
-nazywanie i kodowanie kierunków
Językowa aktywność dziecka:
- układanie rymów do podanych słów;
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
- mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
- posługiwanie się poprawną mową;
- wykonywanie ćwiczeń różnicujących głoski opozycyjne, np.: t – d, r – l, p – b;
- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;