Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze gr 2 – 5 latki. Styczeń 2022

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze gr 2 – 5 latki. Styczeń 2022

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc styczeń
w grupie 4-latków

 

  1. Mijają dni, miesiące, lata

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim,
  • dostrzeganie upływu czasu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • kontynuowanie rytmów,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
  • poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,

rozwijanie sprawności manualnej.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.

 

 

  1. Zima i zwierzęta

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na opowiadaniu,
  • rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym,
  • utrwalanie muzyki i tekstu nowej piosenki,
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • zachęcanie do uważnego słuchania N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • utrwalanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą,

rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz sprawności manualnej.

 

Aktywność językowa

Ćwiczenia oddechowe

  • łączenie ćwiczeń oddechowych z ruchem, np. unoszeniem i opuszczaniem ramion.

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchem narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • wyszukiwanie przedmiotów po usłyszeniu ich nazw.

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.

Liczenie

  • liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • liczenie na palcach.

Intuicja geometryczna

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

 

 

  • Babcia i dziadek

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej,
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
  • tworzenie podkładu rytmicznego do piosenki z użyciem instrumentów,
  • opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej i umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcia i dziadkiem,

rozwijanie sprawności manualnej.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • liczenie na palcach.
  1. Projekt Bezpieczeństwo

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • wspieranie całościowego rozwoju dziecka,
  • rozwijanie umiejętności samodzielnej analizy postaw i norm społecznych,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo,
  • rozwijanie postaw sprzyjających wzmacnianiu zdrowia – swojego i innych,

współpraca z rodzicami lub opiekunami dzieci w celu budowania prawidłowego rozwoju dzieci.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

  • opowiada o obrazkach przestawiających różne sytuacje.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • określanie płożenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.

Liczenie

  • liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Intuicja geometryczna

wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach, zabawach, grach

Skip to content