TYDZIEŃ 1 – Jestem samodzielny w kuchni
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- korzystanie z toalety,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.
Artystyczna aktywność dziecka
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
Poznawcza aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- wskazywanie wymienionych części ciała,
- liczenie palców, przedmiotów itp..
TYDZIEŃ 2 – W krainie baśni
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- składanie ubrań przed leżakowaniem,
- zakładanie ubrań, butów.
Językowa aktywność dziecka
- nabywanie koordynacji ruchowej,
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
Poznawcza aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
TYDZIEŃ 3- Chcę być matematykiem
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- odpowiadanie na pytania.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
- obserwowanie piszących dorosłych,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
- Artystyczna aktywność dziecka
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
- Poznawcza aktywność dziecka
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
- wskazywanie wymienionych części ciała,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
- układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.
TYDZIEŃ 4- Chciałbym być muzykiem
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- korzystanie z toalety,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola,
- wymienianie i nazywanie wybranych zawodów.
Językowa aktywność dziecka
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia
- rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami,
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
- Artystyczna aktywność dziecka
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
- Poznawcza aktywność dziecka
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,