Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – grupa 2 (luty 2021)

TYDZIEŃ 1 – Jestem samodzielny w kuchni

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.

Językowa aktywność dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.

Artystyczna aktywność dziecka

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • liczenie palców, przedmiotów itp..

 

TYDZIEŃ 2 – W krainie baśni

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • składanie ubrań przed leżakowaniem,
  • zakładanie ubrań, butów.

Językowa aktywność dziecka

  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

 

TYDZIEŃ 3- Chcę być matematykiem

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.
  • Poznawczy obszar rozwoju dziecka
  • Społeczna aktywność dziecka
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.
  • Językowa aktywność dziecka
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • obserwowanie piszących dorosłych,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • Artystyczna aktywność dziecka
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • Poznawcza aktywność dziecka
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.

 

 

TYDZIEŃ 4- Chciałbym być muzykiem

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola,
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów.

Językowa aktywność dziecka

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • Artystyczna aktywność dziecka
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
  • Poznawcza aktywność dziecka
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,

określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,

 

Skip to content