Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc marzec 2025r, w gr 2-4latki

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc marzec 2025r, w gr 2-4latki

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc MARZEC
w grupie 4-latków
BUSY BEES
JAKA POGODA JEST W MARCU?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● rozwijanie mowy;
● rozwijanie pamięci
● rozwijanie umiejętności klasyfikowania
● rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie pięciu
● ilustrowanie piosenki ruchem
● rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
● kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
● rozwijanie sprawności fizycznej
● rozwijanie sprawności manualnej
● dbanie o porządek na stanowisku pracy
● zapoznanie z symbolami pogodowymi
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące
utworu literackiego;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;
● nazywanie zjawisk pogodowych;
Przygotowanie do czytania
● słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych
autorów;
● mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
● oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,
np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów
innej osoby w czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów
tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających
zamalowania dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie,
syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
próby logicznego ujęcia motywów własnego działania, łączenie
prostych czynności z ich skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do pięciu;
● porównują liczebność zbiorów;
● zauważanie rytmów np w ułożonej mozaice geometrycznej, w
klockach;
● układanie wzorów według schematu;
● rytmiczny marsz do muzyki
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą,
umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia,
umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania
przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
PO CZYM MOŻNA POZNAĆ, ŻE NADCHODZI WIOSNA?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● rozwijanie mowy;
● segregowanie przedmiotów według rodzaju
● rozwijanie umiejętności liczenia
● rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
● wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach
● kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
● rozwijanie sprawności fizycznej
● rozwijanie sprawności manualnej rozwijanie kreatywności
● zapoznanie z ptakami przylatującymi wiosną do Polski
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, legend, opowiadań, odpowiadanie na pytania
dotyczące utworu literackiego;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;
Przygotowanie do czytania
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● oglądanie oraz wspólne czytanie książek umieszczonych w kąciku
książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● określanie nastroju
● wspólne czytanie legend, bajek, baśni oraz wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● słuchanie słuchowisk
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
● rozpoznawanie zjawisk pogodowych związanych z wiosną
● rozróżnianie pór roku
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,
np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów
innej osoby w czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów
tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających
zamalowania dużych przestrzeni kartki;
● wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w
toku zabaw
● ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie,
syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
próby logicznego ujęcia motywów własnego działania, łączenie
prostych czynności z ich skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do pięciu;
● zauważanie rytmów, np. w ułożonej mozaice geometrycznej, w
klockach
● układanie wzorów rytmicznych
● rytmiczny marsz do muzyki
● rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą,
umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia,
umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania
przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● rozwijanie mowy;
● rozwijanie umiejętności matematycznych
● integracja grupy
● rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania
● wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne
● rozwijanie sprawności fizycznej
● kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
● rozwijanie sprawności manualnej
● rozwijanie kreatywności
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące
utworu literackiego;
● różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● mówienie krótkiego wierszyka z pamięci
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;
● rozmawianie na temat członków rodziny
Przygotowanie do czytania
● słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych
autorów;
● mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
● swobodna rozmowa związana z tematem
● oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● określanie nastroju
● wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
● rozróżnianie członków rodziny.
● rozróżnianie pór roku
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,
np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów
innej osoby w
czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów
tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających
zamalowania dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie,
syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
próby logicznego ujęcia motywów własnego działania, łączenie
prostych czynności z ich skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do pięciu;
● zauważanie rytmów, np. w ułożonej mozaice mozaice geometrycznej,
w klockach
● układanie klocków według schematu
● rytmiczny marsz do muzyki
● rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą,
umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia,
umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego
siebie;
JAKIE WZORY I KOLORY MAJĄ PISANKI
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
● rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
● wprowadzanie pojęć: długi, krótki
● tworzy długie wężyki i krótkie wężyki z plasteliny
● wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z
muzyką
● rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
● kształtowanie odruchu prawidłowej postawy rozwijanie sprawności
fizycznej
● rozwijanie sprawności manualnej
● dbanie o porządek na stanowisku pracy
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące
utworu literackiego;
● różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;
● rozmawianie na temat zawodów
Przygotowanie do czytania
● słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych
autorów;
● mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
● swobodna rozmowa związana z tematem
● oglądanie książek umieszczonych w kąciku książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● określanie nastroju
● wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
● rozmowy na temat charakterów
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,
np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów
innej osoby w
czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów
tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających
zamalowania dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie,
syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich
skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do pięciu;
● zauważanie rytmów, np. w ułożonej mozaice mozaice geometrycznej,
w klockach
● układanie klocków według schematu
● rytmiczny marsz do muzyki
● rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą,
umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia,
umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania
przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

Skip to content