Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj 2025 , grupa 2 – 4 latki.
- Tydzień 1- Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
- Rozwijanie zainteresowań ciekawymi miejscami,
- Szukanie odpowiedzi na pytania jakie znaczenie mają dla mieszkańców budynki i miejsca użyteczności publicznej,
- Poznajemy ciekawe miejsca i budowle w Europie,
- Poznajemy charakterystyczne dania kuchni włoskiej, polskiej, francuskiej,
- Poznajemy jakimi środkami transportu możemy podróżować.
- Poznajemy cechy charakterystyczne miasta i wsi,
- Słuchamy opowiadania i wiersze czytane przez nauczyciela,
- Wykonujemy zadania w kartach pracy,
- Wykonujemy prace plastyczne różnymi technikami,
- Poznajemy i uczymy się piosenki tematyczne,
- Rozwijamy spostrzegawczość oraz pamięć oglądając albumy, filmy edukacyjne, wykonując ćwiczenia interaktywne.
- Poznawanie nazw miejsc, zabytków, środków transportu,
- Rozwijanie umiejętności liczenia,
- Grupowanie przedmiotów wg określonej cechy,
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- Tydzień 2. Czyim domem jest łąka?
- rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyroda,
- poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
- zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące w maju,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego przez N.,
- poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące,
- rozwijanie mowy,
- przybliżanie dzieciom dóbr polskiej kultury,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
- wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych,
usprawnianie narządów artykulacyjnych.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- Tydzień 3 – Czego życzę rodzicom?
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka,
- rozwijanie pamięci odtwórczej,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka,
- rozwijanie pamięci i spostrzegawczości,
- opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- wykonanie układu ruchowego do piosenki,
- rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie uwagi,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie sposobów sprawiania rodzicom niespodzianek,
- rozwijanie mowy,
- zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla rodziców,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- Tydzień 4- Czego dzieci potrzebują do szczęścia ?
- Jakie są ulubione zabawki dzieci,
- Co to jest przyjaźń?
- Kto namalował obraz Chopina?
- Jak sprawić niespodziankę chorej koleżance?
- Jak można pomagać niepełnosprawnej koleżance lub koledze
- Rozpoznajemy muzykę z różnych zakątków świata,
- Kiedy i jak obchodzimy dzień dziecka
- Jakie marzenia mają dzieci,
- Kształtujemy umiejętność słuchania ze zrozumieniem tekstów czytanych przez nauczycieli,
- Wykonujemy prace plastyczne,
- Oglądamy reprodukcje obrazów,
- Rozmawiamy o przyjaźni, piszemy listy, zastanawiamy się co to znaczy niepełnosprawność.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).