Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc listopad 2024, gr 2 – 4 latki

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc listopad 2024, gr 2 – 4 latki

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc LISTOPAD
w grupie 4-latków BUSY BEES
CZŁONKOWIE RODZINY
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny;
● zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków;
● zapoznanie z możliwością zapisania wybranych czynności za pomocą prostych
symboli;
● rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń;
● doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
● integracja grupy;
● rozwijanie sprawności ruchowej;
● zachęcanie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
● poznawanie zabudowy charakterystycznej do środowiska miejskiegoi środowiska
wiejskiego;
● rozwijanie sprawności manualnej
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu
literackiego;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;
● nazywanie zjawisk pogodowych;
Przygotowanie do czytania
● słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
● mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
● oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● omawianie zjawisk pogodowych;
● omawianie darów jesieni;
● wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z
plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania
dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do czterech;
● porównują liczebność zbiorów;
● układanie rytmów z darów jesieni
● rytmiczny marsz do muzyki
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność
rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
LEGENDA O POWSTANIU POLSKI
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● poznanie symboli narodowych;
● rozwijanie mowy;
● zapoznanie z wyglądem flagi Polski i znaczeniem barw na fladze;
● rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni;
● rozwijanie umiejętności wykonania elementów ruchu z rekwizytem;
● doskonalenie percepcji słuchowej;
● zachęcanie do dbałości o utrzymanie prawidłowej postawy ciała;
● zapoznanie z wyglądem i znaczeniem kokardy narodowej;
● rozwijanie umiejętności manualnych;
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu
literackiego;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;;
Przygotowanie do czytania
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy
● oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● określanie nastroju
● wspólne czytanie legend, bajek, baśni i wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● słuchanie słuchowisk
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
● rozpoznawanie symboli narodowych;
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z
plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania
dużych przestrzeni kartki;
● wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
● ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do czterech;
● zauważanie rytmów, np. w ułożonej , mozaice geometrycznej, w klockach’
● układanie rytmów;
● rytmiczny marsz do muzyki
● rytmiczne klaskanie oraz uderzenia w bębenek;
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność
rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
JAKI JEST MÓJ KRAJ
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie wybranych legend
polskich;
● rozwijanie mowy;
● rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość;
● zapoznanie z elementami miejscowego folkloru;
● rozwijanie koordynacji słuchowo ruchowej;
● kształcenie poczucia rytmu;
● rozwijanie sprawności ruchowej;
● doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał;
● rozwijanie sprawności manualnej;
● rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na treściach przekazywanych przez N;

Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu
literackiego;
● różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;
Przygotowanie do czytania
● słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
● mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
● swobodna rozmowa związana z tematem
● oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● określanie nastroju
● wspólne czytanie bajek, baśni i wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
● wskazywanie różnic i podobieństw;
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z
plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania
dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do czterech
● zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice
geometrycznej, w klockach
● układanie rytmów
● rytmiczny marsz do muzyki
● rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce
● rytmiczne klaskanie oraz uderzenia w bębenek;
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność
rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
NASZA GWIAZDA
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
● rozwijanie mowy;
● rozwijanie informacji na temat gwiazd;
● poznawanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego;
● rozwijanie umiejętności matematycznych;
● integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
● rozwijanie swobody ruchów;
● rozwijanie spostrzegawczości;
● rozwijanie umiejętności manualnych.
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu
literackiego;
● różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
● powtarzanie krótkich rymowanek;
● słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
● nazywanie danych części ciała;
Przygotowanie do czytania
● słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
● mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
● swobodna rozmowa związana z tematem
● oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
● posługiwanie się poprawną mową;
● określanie nastroju
● wspólne czytanie bajek, baśni i wierszy itp;
● wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
● określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
● wskazywanie różnic i podobieństw;
Przygotowanie do pisania
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z
plasteliny, zgniatanie;
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
● rysowanie
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
● gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania
dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
● klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
● słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
● przeliczanie do czterech
● zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice
geometrycznej, w klockach
● rytmiczny marsz do muzyki
● rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce
● rytmiczne klaskanie oraz uderzenia w bębenek;
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność
rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

Skip to content