fbpx

Zamierzenia dydaktyczne na maj 2021 w grupie 1

Zamierzenia dydaktyczne na maj 2021 w grupie 1

A+

Maj, tydzień 1

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Łąka wiosną

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,

  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

Artystyczna aktywność dziecka

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.

Poznawcza aktywność dziecka

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 45, 50, 52, 53, 56, 60, 65, 66, 71, 72, 73, 74).

 

 

 

Maj, tydzień 2

 

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Wiosna na wsi

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • korzystanie z toalety,
  • zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,

  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.

Artystyczna aktywność dziecka

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • dostrzeganie podobieństw między przedmiotami ze względu na ich wspólne położenie w przestrzeni,
  • poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
  • naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41-45, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 66, 71, 73, 74).

 

Maj, tydzień 3

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Znamy różne zawody

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • Artystyczna aktywność dziecka
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.

Językowa aktywność dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.

Artystyczna aktywność dziecka

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.
  • Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 44, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 71, 72).

 

 

 

 

Maj, tydzień 4

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),

  • podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.

 Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • naśladowanie czytających dorosłych, np. zabawa w czytanie,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 44, 50, 52, 53, 56, 60, 65, 66, 71, 72, 73).

 

 

A

 

Maj, tydzień 1

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Łąka wiosną

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • składanie ubrań przed leżakowaniem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,

Artystyczna aktywność dziecka

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

uważne słuchanie rozmówcy,

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.

Artystyczna aktywność dziecka

  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 45, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 66, 72, 73, 74).

Maj, tydzień 2

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Wiosna na wsi

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
  • korzystanie z toalety.

Językowa aktywność dziecka

  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg)
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Językowa aktywność dziecka

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych),
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer,
  • naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów.
  • Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41-45, 50, 52, 53, 59, 60, 65, 66, 71, 73, 74).

Maj, tydzień 3

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Znam różne zawody

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • odkładanie prac na półki indywidualne.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność człowieka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola,
  • określanie tego, co dziecko lubi robić
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób.

Językowa aktywność dziecka

  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.

Artystyczna aktywność dziecka

  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 45, 50, 53, 56, 60, 65, 71, 72, 73).

Maj, tydzień 4

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Moi rodzice

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • dzielenie się swoimi przeżyciami,
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Językowa aktywność dziecka

  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.
  • Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 44, 50, 52, 53, 59, 60, 65, 71, 73).