Zamierzenia dydaktyczne, grupa 1, -3-latki, marzec 2024r.

Zamierzenia dydaktyczne, grupa 1, -3-latki, marzec 2024r.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc MARZEC

 

w grupie 3-latków

 

ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie pamięci
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech
  • ilustrowanie piosenki ruchem
  • rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy

 

 

 

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie zjawisk pogodowych;

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

              Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • porównują liczebność zbiorów;
  • zauważanie rytmów np w ułożonej mozaice geometrycznej, w klockach;
  • układanie wzorów według schematu;
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

POGODA MARCOWA

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z symbolami pogodowymi
  • segregowanie przedmiotów według rodzaju
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
  • wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej rozwijanie kreatywności

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, legend, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;

Przygotowanie do czytania

  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • oglądanie oraz wspólne czytanie książek umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie legend, bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • słuchanie słuchowisk
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • rozpoznawanie zjawisk pogodowych związanych z wiosną
  • rozróżnianie pór roku

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
  • ruchowych i ćwiczeń plastycznych;

 

           Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonej mozaice geometrycznej, w klockach
  • układanie wzorów rytmicznych
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

WIOSNO, ACH TO TY

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z ptakami przylatującymi wiosną do Polski
  • rozwijanie umiejętności matematycznych
  • integracja grupy
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania
  • wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie kreatywności

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • mówienie krótkiego wierszyka z pamięci
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • rozmawianie na temat członków rodziny

 

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • rozróżnianie członków rodziny.
  • rozróżnianie pór roku

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

 

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonej mozaice mozaice geometrycznej, w klockach
  • układanie klocków według schematu
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
  • wprowadzanie pojęć: długi, krótki
  • tworzy długie wężyki i krótkie wężyki z plasteliny
  • wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z muzyką
  • rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • rozmawianie na temat zawodów

 

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • rozmowy na temat charakterów

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

 

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonej mozaice mozaice geometrycznej, w klockach
  • układanie klocków według schematu
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

 

 

Skip to content