Zamierzenia dydaktyczne, gr1 – 3 latki, grudzień 2023r.

Zamierzenia dydaktyczne, gr1 – 3 latki, grudzień 2023r.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień

 

w grupie 3-latków

 

ODWIEDZINY MIKOŁAJA

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • usprawnianie motoryki małej
  • utrwalanie nazw wybranych kolorów
  • utrwalanie pojęć: duży i mały
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • rozwijanie reakcji na ustalone sygnały.
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

 

 

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań o tematyce mikołajkowej, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie zjawisk pogodowych;

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
  • oglądanie książek świątecznychi czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • omawianie zjawisk pogodowych;
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • opowiadanie o Św. Mikołaju
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

              Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • rozpoznawanie cyfr i liczb;
  • porównują liczebność zbiorów;
  • zauważanie rytmów, np. mozaice geometrycznej, w klockach, w planszach.
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

ZIMA JEST CORAZ BLIŻEJ

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z oznakami zimy.
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności koncentracji

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, legend, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie zjawisk pogodowych występujących zimą;

Przygotowanie do czytania

  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie legend, bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • słuchanie słuchowisk
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • zapoznanie ze sportami zimowymi.

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
  • ruchowych i ćwiczeń plastycznych;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

MAGIA ŚWIĄT

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z tradycjami świątecznymi
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie poczucia rytmu.
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • rozmawianie na temat zdrowego trybu życia

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • wskazywanie oznak zimy.

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

  • poszerzają swoją wiedzę na temat kształtów
  • poznają zasady układania rytmów

 

 

ZABAWKI

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez N
  • zapoznanie z zabawkami z przeszłości,
  • integrowanie grupy.
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy przy muzyce,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • pobudzanie kreatywności.

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie poszczególnych zabawek

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • dopasowywanie zabawek

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech
  • zauważanie rytmów, np. w, mozaice geometrycznej czy w klockach
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

Skip to content