Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Listopad w Little Birds
Temat tygodnia: Jakie są moje obowiązki?
- poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny;
- zachęcenie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków.
- zapoznanie z możliwością zapisania wybranych czynności za pomocą prostych symboli;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny:
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
Przygotowywanie do czytania:
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
Przygotowywanie do pisania:
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
Elementy matematyki:
- rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni.
Liczenie:
- przeliczanie na konkretach.
Klasyfikowanie:
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;liczenie palców, przedmiotów itp.;
Temat tygodnia: Co powinien wiedzieć każdy Polak?
- poznanie symboli narodowych;
- rozwijanie mowy.
- zapoznanie z wyglądem flagi Polski i znaczeniem barw na fladze;
- doskonalenie percepcji słuchowej.
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny:
- słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
- różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
Przygotowywanie do czytania:
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy;
Przygotowywanie do pisania:
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
Elementy matematyki:
- rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
Liczenie:
- przeliczanie na konkretach.
Klasyfikowanie:
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;liczenie palców, przedmiotów itp.;
Temat tygodnia: Jaki jest mój kraj?
- budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie wybranych polskich legend;
- rozwijanie mowy.
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość;
- zapoznanie z elementami miejscowego folkloru.
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- kształcenie poczucia rytmu.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny:
- słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
- słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu;
Przygotowywanie do czytania:
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
Przygotowywanie do pisania:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
Elementy matematyki:
- rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
Liczenie:
- przeliczanie na konkretach.
Klasyfikowanie:
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;liczenie palców, przedmiotów itp.
Temat tygodnia: Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?
- rozwijanie mowy;
- zdobywanie informacji na temat gwiazd.
- poznawanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego;
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie spostrzegawczości;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny:
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
Przygotowywanie do czytania:
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy
Przygotowywanie do pisania:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
Elementy matematyki:
- rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
Liczenie:
- przeliczanie na konkretach.
Klasyfikowanie:
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;liczenie palców, przedmiotów itp.;