Zamierzenia dydaktyczne, gr 1- kwiecień 2024r.

Zamierzenia dydaktyczne, gr 1- kwiecień 2024r.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień 

 

w grupie 3-latków

 

WIELKANOC

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie umiejętności stosowania kolorów;;
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy;

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; 
  • powtarzanie krótkich rymowanek; 
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie zjawisk pogodowych;

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
  • oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • omawianie zjawisk pogodowych;
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
    Przygotowanie do pisania
  •  wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

              Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • rozpoznawanie cyfr i liczb;
  • porównują liczebność zbiorów;
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 WIOSNA NA WSI

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie percepcji słuchu;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • rozwijanie umiejętności liczania ;
  • rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki instrumentów;;
  • kształcenie percepcji muzyczno – ruchowej;
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • dbanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie;

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; 
  • powtarzanie krótkich rymowanek; 
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie jaki prawidłowy ubiór jest na śnieg; 

Przygotowanie do czytania

  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy 
  • oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie legend, bajek, baśni i wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • słuchanie słuchowisk
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • rozpoznawanie kolorów wiosny;
    Przygotowanie do pisania
  •  wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
  • ruchowych i ćwiczeń plastycznych;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonej , mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzenia w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 DBAMY O PRZYRODĘ

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie ze sposobami dbania o Ziemię;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • zapoznanie z kolorami pojemników na odpady;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej;
  • rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • integracja grupy;

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; 
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich; 
  • powtarzanie krótkich rymowanek; 
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie i klasyfikowanie odpowiednich kolorów worków do segregowania śmieci ; 

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem  
  • oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni i wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • wskazywanie różnic i podobieństw;


Przygotowanie do pisania

  •  wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce 
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzenia w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 POLSKA – MOJA OJCZYZNA

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • zapoznanie ze sposobami pomiaru wody;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • dbanie o estetykę wykonanej pracy;

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; 
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich; 
  • powtarzanie krótkich rymowanek; 
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała; 

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem  
  • oglądanie książek i czasopism zamieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni i wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • wskazywanie różnic i podobieństw;


Przygotowanie do pisania

  •  wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce 
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzenia w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

Skip to content