Zamierzenia dydaktyczne, gr 1, 3 latki, listopad 2023r.

Zamierzenia dydaktyczne, gr 1, 3 latki, listopad 2023r.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad – Busy Bees

 

w grupie 3-latków

 

A DESZCZ PADA I PADA…

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • usprawnianie motoryki małej;
  • wprowadzanie pojęć mało, dużo;
  • porównywanie liczebności zbiorów;
  • ilustrowanie piosenki ruchem;
  • rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały;
  • kształtowanie reakcji na sygnał;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy;

 

 

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie zjawisk pogodowych;

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • omawianie zjawisk pogodowych;
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

              Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • rozpoznawanie cyfr i liczb;
  • porównują liczebność zbiorów;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie się z legendą o powstaniu Warszawy;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania;
  • zapoznanie z potrawami regionalnymi;
  • ilustrowanie piosenki ruchem;
  • rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały;
  • kształtowanie reakcji na sygnał;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy;

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, legend, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie przedmiotów, roślin, zwierząt

Przygotowanie do czytania

  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie legend, bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • słuchanie słuchowisk
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • rozpoznawanie kolorów Flagi Polski;
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
  • ruchowych i ćwiczeń plastycznych;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

ZDROWIE NASZYM SKARBEM

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka;
  • rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych;
  • zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia;
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej;
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy;
  • wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
  • rozwijanie umiejętności plastycznych;
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • rozmawianie na temat zdrowego trybu życia

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • wskazywanie owoców i warzyw;

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

  • poszerzają swoją wiedzę na temat kształtów
  • poznają zasady układania rytmów

 

 

CO UŁATWIA PRACE W DOMU?

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych;
  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie;
  • zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych;
  • rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy;
  • wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
  • rozwijanie umiejętności plastycznych;
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie sprzętów domowych

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • dopasowywanie sprzętów domowych

Przygotowanie do pisania

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • przeliczanie do trzech
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

Skip to content