Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad – Busy Bees
w grupie 3-latków
A DESZCZ PADA I PADA…
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie mowy;
- usprawnianie motoryki małej;
- wprowadzanie pojęć mało, dużo;
- porównywanie liczebności zbiorów;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały;
- kształtowanie reakcji na sygnał;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- dbanie o porządek na stanowisku pracy;
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
- nazywanie danych części ciała;
- nazywanie zjawisk pogodowych;
Przygotowanie do czytania
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
- mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
- oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
- posługiwanie się poprawną mową;
- omawianie zjawisk pogodowych;
- wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
- wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
Przygotowanie do pisania - wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
- rysowanie
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
- gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
- klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
- słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
- przeliczanie do trzech;
- rozpoznawanie cyfr i liczb;
- porównują liczebność zbiorów;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
- rytmiczny marsz do muzyki
- uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie się z legendą o powstaniu Warszawy;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- zapoznanie z potrawami regionalnymi;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały;
- kształtowanie reakcji na sygnał;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- dbanie o porządek na stanowisku pracy;
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
- słuchanie wierszy, legend, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
- nazywanie danych części ciała;
- nazywanie przedmiotów, roślin, zwierząt
Przygotowanie do czytania
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
- utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy
- oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
- posługiwanie się poprawną mową;
- określanie nastroju
- wspólne czytanie legend, bajek, baśni oraz wierszy itp;
- wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
- słuchanie słuchowisk
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
- rozpoznawanie kolorów Flagi Polski;
Przygotowanie do pisania - wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
- rysowanie
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
- gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
- wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
- ruchowych i ćwiczeń plastycznych;
Elementy matematyki
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
- klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
- słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
- przeliczanie do trzech;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
- rytmiczny marsz do muzyki
- rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
- uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
ZDROWIE NASZYM SKARBEM
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka;
- rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych;
- zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia;
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej;
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
- nazywanie danych części ciała;
- rozmawianie na temat zdrowego trybu życia
Przygotowanie do czytania
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
- mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
- swobodna rozmowa związana z tematem
- oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
- posługiwanie się poprawną mową;
- określanie nastroju
- wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
- wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
- wskazywanie owoców i warzyw;
Przygotowanie do pisania
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
- rysowanie
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
- gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
- klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
- słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
- przeliczanie do trzech;
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
- rytmiczny marsz do muzyki
- rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
- uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
- poszerzają swoją wiedzę na temat kształtów
- poznają zasady układania rytmów
CO UŁATWIA PRACE W DOMU?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych;
- zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie;
- zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych;
- rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;
Początkowa nauka czytania i pisania:
Słuch fonematyczny
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
- nazywanie danych części ciała;
- nazywanie sprzętów domowych
Przygotowanie do czytania
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
- mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
- swobodna rozmowa związana z tematem
- oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
- posługiwanie się poprawną mową;
- określanie nastroju
- wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
- wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
- dopasowywanie sprzętów domowych
Przygotowanie do pisania
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w
czasie zabawy;
- rysowanie
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
- gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
Elementy matematyki
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
- klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego
ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,
- słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
- przeliczanie do trzech
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
- rytmiczny marsz do muzyki
- rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce
- rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
- uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;