ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE W GRUPIE
3 – LATKÓW NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK.
I Idzie jesień… przez ogród i sad.
Współdziałanie w grupie
– uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Aktywność językowa
– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
– liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.
W świecie sztuki – muzyka
– słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Aktywność ruchowa
– uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
– uczestniczenie w zabawach ruchowych.
- Idzie jesień… do zwierząt
Przyroda
– poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana.
Procesy poznawcze
– skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
– ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie.
Działalność plastyczna
– tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
W świecie sztuki – muzyka
– słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
– uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.
Aktywność ruchowa
– uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
– uczestniczenie w zabawach ruchowych.
III Co z czego otrzymujemy
W świecie techniki
– poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.), z wykorzystaniem filmu, internetu.
Rozwój fizyczny
– przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw.
Procesy poznawcze
– skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
– liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.
– dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).
Działalność plastyczna
– tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
W świecie sztuki – muzyka
– słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Aktywność ruchowa
– uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
– uczestniczenie w zabawach ruchowych.
IV Idzie jesień… z deszczem
Przyroda
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola.
Podstawy ekologii
– szanowanie wody, niemarnowanie jej.
W świecie techniki
– naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów, w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.)
– uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał.
Procesy poznawcze
– skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
– słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia
– maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.
Ćwiczenia artykulacyjne
– słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
Wypowiedzi ustne
– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
– wyodrębnianie obiektów do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mało.
Działalność plastyczna
– malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.
W świecie sztuki – muzyka
– słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Aktywność ruchowa
– uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
– uczestniczenie w zabawach ruchowych.