Zamierzenia dydaktyczne dla 3 latków- wrzesień 2023

Zamierzenia dydaktyczne dla 3 latków- wrzesień 2023

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień

 

w grupie 3-latków

 

 

W PRZEDSZKOLU

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

 

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie koncentracji uwagi;
  • porównywanie liczebności zbiorów;
  • poznawanie zasad operacyjnych;
  • ilustrowanie piosenki ruchem;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy;

 

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie przedmiotów, roślin, zwierząt

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówią rymowanki z różnym natężeniem głosu
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

 

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • rysowanie szlaczków
  • rozpoznawanie cyfr i liczb;
  • porównują liczebność zbiorów
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

OTO JA

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy
  • utrwalanie informacji o sobie
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • poznawanie nazw części ciała
  • ilustrowanie piosenki ruchem
  • rozwijanie umiejętności tworzenia koła
  • rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie przedmiotów, roślin, zwierząt

Przygotowanie do czytania

  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • słuchanie słuchwisk
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
  • ruchowych i ćwiczeń plastycznych;

 

 

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • rysowanie szlaczków
  • rozpoznawanie cyfr i liczb;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

 

 

 

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA:

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur
  • rozpoznawanie zasad układania rytmów
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • doskonalenie dykcji i artykulacji
  • rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozumienie znaczenia pierwszej pomocy
  • rozwijanie sprawności manualnej;

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie przedmiotów, roślin, zwierząt
  • zapoznają się z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych

 

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
  • poznają wybrane zawody
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

 

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • rysowanie szlaczków
  • rozpoznawanie cyfr i liczb;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach’
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

  • poszerzają swoją wiedzę na temat kształtów
  • poznają zasady układania rytmów
  • poznają wybrane znaki drogowe
  • zapoznają się z numerami alarmowymi

 

 

JESIEŃ W PARKU I W LESIE

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie koncentracji uwagi
  • przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy

 

Początkowa nauka czytania i pisania:

Słuch fonematyczny

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
  • powtarzanie krótkich rymowanek;
  • słuchanie fragmentów książek i tekstów z czasopism;
  • nazywanie danych części ciała;
  • nazywanie przedmiotów, roślin, zwierząt

Przygotowanie do czytania

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • słuchanie odgłosów jesieni
  • mówienie z właściwą dla siebie intonacją;
  • swobodna rozmowa związana z tematem
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • określanie nastroju
  • wspólne czytanie bajek, baśni oraz wierszy itp;
  • wyrażanie własnych potrzeb i decyzji;
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu;
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
    Przygotowanie do pisania
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie;
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w

czasie zabawy;

  • rysowanie
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych,
  • gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki;

 

             Elementy matematyki

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie,
  • klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego

ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami,

  • słuchanie zdań prawdziwych i zdań fałszywych i ocenianie ich
  • rysowanie szlaczków
  • rozpoznawanie cyfr i liczb;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
  • rytmiczny marsz do muzyki
  • rytmiczny marsz z zachowaniem pauzy w muzyce
  • rytmiczne klaskanie oraz uderzanie w bębenek;
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,

uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;

  • zabawy z liśćmi między innymi układanie jesiennych rytmów z liści oraz szyszek
Skip to content