Zamierzenia dydaktyczne – 5latki- grupa 2.

Zamierzenia dydaktyczne – 5latki- grupa 2.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj
w grupie 5-latków

 

  1. Moja miejscowość, mój region

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • wskazywanie różnic między miastem a wsią,
  • obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
  • poznawanie nazw pobliskich ulic,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
  • przygotowanie kącika regionalnego,
  • zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
  • poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,

kształtowanie poczucia przynależności narodowej.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

 

  1. Moja ojczyzna

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie historii powstania Warszawy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
  • poznawanie miary płynów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
  • zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
  • zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
  • określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,

zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

Klasyfikowanie

  • tworzenie kolekcji, porządkowanie elementów według jednej cechy: najpierw te, które widzimy – kolor, wielkość, kształt, grubość, a potem według niewidocznych cech, np. przeznaczenia, smaku

 

  • Łąka w maju

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie piękna majowej przyrody,
  • zapoznanie z sześcianem,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • poznawanie budowy biedronki,
  • obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
  • zabawy na świeżym powietrzu,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,

poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • nazywanie figur geometrycznych: koło, trójkąt

 

  1. Święto rodziców

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie pamięci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
  • określanie wzrostu dzieci,
  • porównywanie wzrostu dzieci,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,

zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Mierzenie długości, szerokości, wysokości

  • porównywanie wielkości przedmiotów w stosunku do siebie, innych przedmiotów i ich nazywanie w naturalnych sytuacjach oraz zorganizowanych zabawach

 

Skip to content