fbpx

Zamierzenia dydaktyczne 5-latki, marzec 2022r.

Zamierzenia dydaktyczne 5-latki, marzec 2022r.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec
w grupie 5-latków

 

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
  • utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu lwa,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,

rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie

  • odróżnianie błędnego liczenia od liczenia poprawnego

 

  1. Zwierzęta naszych pól i lasów

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
  • określanie tempa poruszania się zwierząt,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie zwyczajów sowy,
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
  • zapoznanie z pojęciem gaz,

przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

 

  • Marcowa pogoda

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznawanie cech kuli,
  • wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
  • obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,
  • utrwalanie nazw dni tygodnia,
  • określanie znaczenia wody w życiu człowieka,

rozwijanie sprawności fizycznej.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej
  1. Wiosenne przebudzenia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie oznak wiosny,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • przeliczanie w zakresie 10,
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie budowy motyla,
  • poznawanie przyczyn ochrony roślin,
  • zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,
  • poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,

utrwalanie oznak wiosny.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie

  • odróżnianie błędnego liczenia od liczenia poprawnego

Intuicja geometryczna

  • nazywanie figur geometrycznych: koło, trójkąt