Zamierzenia dydaktyczne 5 latki, kwiecień 2022, grupa 2

Zamierzenia dydaktyczne 5 latki, kwiecień 2022, grupa 2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień
w grupie 5-latków

 

  1. Wiosenne powroty

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie nazw ptaków,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie poznanej piosenki,
  • rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi,
  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania przyrodą,
  • zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu,
  • zintegrowanie dzieci,

zapoznanie z wyglądem szpaka.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

 

  1. Wielkanoc

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
  • przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
  • poznawanie różnych pisanek,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • składanie i zaginanie papieru według instrukcji,
  • poznawanie budowy i właściwości jajka,
  • zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,
  • zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,
  • przygotowanie prostych potraw z jajek,

zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

 

  • Wiosna na wsi

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia,
  • mierzenie długości stopami, krokami,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie nowej techniki plastycznej,
  • poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • zachęcanie do wspólnego działania,

poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • tworzenie kolekcji, porządkowanie elementów według jednej cechy: najpierw te, które widzimy – kolor, wielkość, kształt, grubość, a potem według niewidocznych cech, np. przeznaczenia, smaku

Mierzenie długości, szerokości, wysokości

  • porównywanie wielkości przedmiotów w stosunku do siebie, innych przedmiotów i ich nazywanie w naturalnych sytuacjach oraz zorganizowanych zabawach

 

  1. Dbamy o przyrodę

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • zachęcanie do segregowania śmieci,
  • zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
  • wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
  • zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,

wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby

Klasyfikowanie

  • tworzenie kolekcji, porządkowanie elementów według jednej cechy: najpierw te, które widzimy – kolor, wielkość, kształt, grubość, a potem według niewidocznych cech, np. przeznaczenia, smaku

 

Skip to content