Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc maj
w grupie 4-latków
- Moja miejscowość, mój region
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- przybliżanie wiadomości na temat polskich gór,
- utrwalanie wiedzy na temat instrumentów perkusyjnych,
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w rytm muzyki,
- zwracanie uwagi na architekturę miejscowości zamieszkania,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie cech charakterystycznych dla wsi i dla miasta,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych miast w Polsce,
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności artykulacyjnej.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Intuicja geometryczna
- dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.
- Moja ojczyzna
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
- poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych,
- tworzenie prac plastycznych różnymi technikami,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci,
- utrwalanie nazw i wyglądu symboli narodowych,
- rozwijanie zdolności muzycznych poprzez słuchanie muzyki i śpiewu,
- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- utrwalanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- zachęcanie do dbałości o odpowiednią postawę,
- zapoznanie z legendą o Syrence,
- poznawanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie,
- utrwalanie symboli narodowych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wiadomości na temat Polski,
rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Kącik książki
- zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- Łąka w maju
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyroda,
- poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
- zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące w maju,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego przez N.,
- poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące,
- rozwijanie mowy,
- przybliżanie dzieciom dóbr polskiej kultury,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
- wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych,
usprawnianie narządów artykulacyjnych.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
- Święto rodziców
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka,
- rozwijanie pamięci odtwórczej,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka,
- rozwijanie pamięci i spostrzegawczości,
- opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- wykonanie układu ruchowego do piosenki,
- rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie uwagi,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie sposobów sprawiania rodzicom niespodzianek,
- rozwijanie mowy,
- zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla rodziców,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).