Zamierzenia dydaktyczne 4latki- maj- grupa 2.

Zamierzenia dydaktyczne 4latki- maj- grupa 2.

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc maj
w grupie 4-latków

 

  1. Moja miejscowość, mój region

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
  • rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • przybliżanie wiadomości na temat polskich gór,
  • utrwalanie wiedzy na temat instrumentów perkusyjnych,
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w rytm muzyki,
  • zwracanie uwagi na architekturę miejscowości zamieszkania,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie cech charakterystycznych dla wsi i dla miasta,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz myślenia logicznego,
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
  • rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych miast w Polsce,

rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności artykulacyjnej.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,

wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.

 

  1. Moja ojczyzna

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
  • poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych,
  • tworzenie prac plastycznych różnymi technikami,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci,
  • utrwalanie nazw i wyglądu symboli narodowych,
  • rozwijanie zdolności muzycznych poprzez słuchanie muzyki i śpiewu,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • zachęcanie do dbałości o odpowiednią postawę,
  • zapoznanie z legendą o Syrence,
  • poznawanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie,
  • utrwalanie symboli narodowych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wiadomości na temat Polski,

rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Kącik książki

  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

  • Łąka w maju

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyroda,
  • poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
  • zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące w maju,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego przez N.,
  • poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące,
  • rozwijanie mowy,
  • przybliżanie dzieciom dóbr polskiej kultury,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych,

usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

 

  1. Święto rodziców

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka,
  • rozwijanie pamięci odtwórczej,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka,
  • rozwijanie pamięci i spostrzegawczości,
  • opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie uwagi,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie sposobów sprawiania rodzicom niespodzianek,
  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla rodziców,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu,

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

Skip to content