Zamierzenia dydaktyczne 4-latki, marzec 2022r.

Zamierzenia dydaktyczne 4-latki, marzec 2022r.

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc marzec
w grupie 4-latków

 

  1. Zwierzęta dżungli i sawanny

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli lub na sawannie,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznanie nowej piosenki,
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • poszerzanie wiadomości na temat wybranych owoców egzotycznych,
  • poznawanie właściwości bananów i fig, w tym walorów smakowych,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozpoznawanie i wyrażanie emocji,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci,
  • rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej,
  • utrwalanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych,

aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Kącik książek

  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

 

  1. Zwierzęta z naszych pól i lasów

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa,
  • wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • przestrzeganie ustalonych zasad zachowania,
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt,
  • rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań, poprawnych pod względem gramatycznym,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania instrukcji przekazywanej przez N.,
  • zwrócenie uwagi na różnice w sposobie poruszania się zwierząt,

rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości wzrokowej.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Kącik książki

  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.

Liczenie

  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

 

  • Marcowa pogoda

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku,
  • poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów,
  • wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki,
  • rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • utrwalanie pojęć: długi, krótki,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji w obrębie ciała,
  • przekazywanie wiedzy dotyczącej pogody,
  • kształtowanie nawyków prozdrowotnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • uczestniczenie w samodzielnych zabawach w teatr, z wykorzystaniem różnych akcesoriów,

zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

 

  1. Wiosenne przebudzenia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • wzbogacanie wiadomości przyrodniczych,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,
  • zgodne współdziałanie z rówieśnikami,
  • rozwijanie koncentracji,
  • utrwalanie posiadanych wiadomości na temat pór roku,
  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów,
  • utrwalanie wybranych kolorów,
  • poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt,
  • rozwijanie sprawności manualnej,

wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków wiosennych kwiatów.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki               

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

Skip to content