fbpx

Zamierzenia dydaktyczne 3-latki, na marzec 2022r.

Zamierzenia dydaktyczne 3-latki, na marzec 2022r.

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze na miesiąc marzec

w grupie 3 – latków.

 

TYDZIEŃ I: ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY

 

Treści programowe:

 

Przyroda

Przyroda wiosną

poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
  • lepienie: z plasteliny, masy solnej, masy papierowej
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ II: ZWIERZĘTA Z NASZYCH PÓL I LASÓW

 

 

Treści programowe:

 

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć.

Przyroda wiosną

  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm).

Procesy poznawcze

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

  • Początkowa nauka czytania i pisania
  • Przygotowanie do pisania
  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
  • Elementy matematyki
  • Orientacja przestrzenna
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.
  • Klasyfikowanie
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • Działalność plastyczna
  • Zainteresowania plastyczne
  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
  • lepienie: z plasteliny, masy solnej, masy papierowej
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
  • W świecie sztuki – muzyka
  • Muzyka i śpiew
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  • Muzyka i ruch
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych
  • Aktywność ruchowa
  • Sprawność ruchowa
  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

TYDZIEŃ III : MARCOWA POGODA

 

Treści programowe:

 

Przyroda

Przyroda wiosną

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.

W świecie techniki

  • Działalność badawcza uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.

Procesy poznawcze

  • Spostrzeganie słuchowerozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych

rozpoznawanie dźwięków celowo wytworzonych

  • rozpoznawanie odgłosów przyrody
  • reagowanie na polecenia słowne.
  • Uwaga
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • Aktywność językowa
  • Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
  • Słownictwo
  • nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.
  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
  • Wypowiedzi ustne
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • Początkowa nauka czytania i pisania
  • Przygotowanie do pisania
  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
  • Elementy matematyki
  • Liczenie
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • Działalność plastyczna
  • Zainteresowania plastyczne
  • lepienie: z plasteliny, masy solnej, masy papierowej.
  • W świecie sztuki – muzyka
  • Muzyka i śpiew
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  • Muzyka i ruch
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych
  • Instrumenty perkusyjne
  • próby akompaniowania do piosenek na wykonanych instrumentach.

Aktywność ruchowa