Zamierzenia 5-latki, gr II na luty 2022

Zamierzenia 5-latki, gr II na luty 2022

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty
w grupie 5-latków

 

  1. Baśnie, bajki, bajeczki

 

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
  • określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
  • rozwijanie aktywności werbalnej,
  • przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
  • zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
  • poznawanie substancji, które topnieją,

rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Zainteresowania czytelnicze

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

Elementy matematyki

Intuicja geometryczna

  • nazywanie figur geometrycznych: koło, trójkąt
  • wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

 

 

 

 

 

  1. Muzyka wokół nas

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne :

  • rozwijanie mowy,
  • dostrzeganie piękna muzyki,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • zapoznanie z akordeonem,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

 

 

  • Nie jesteśmy sami w kosmosie

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne :

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • korzystanie w pracy plastycznej z dwóch technik,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej,

przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)

Przygotowanie do czytania

  • obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania)

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, np. ręczników w łazience, par butów w szatni, kwiatów w wazonie itp.

 

  1. Projekt Mój wymarzony zawód

Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie preorientacji zawodowej,
  • poznanie różnego typu zawodów,
  • wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
  • wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
  • wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
  • prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
  • usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
  • tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
  • rozumienie wagi pracy ludzkiej,
  • poznanie specyfiki pracy malarza,
  • poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
  • rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • podsumowanie działań podjętych w ramach projektu,

podsumowanie wiedzy na temat poznanych zawodów.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (samodzielny, swobodny podział słów na sylaby, np. w zabawach: wymyślanie mowy robotów, kosmitów, wołanie kogoś z podwórka do domu)

 

Skip to content