Zamierzenia 4-latki, gr II, luty 2022

Zamierzenia 4-latki, gr II, luty 2022

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc luty
w grupie 4-latków

 

  1. Baśnie, bajki, bajeczki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
  • poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
  • układanie kompozycji z figur geometrycznych,
  • kształtowanie prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
  • układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
  • wyrabianie empatii,

zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek,
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela,
  • składanie pociętych obrazków w całość według wzoru.
  • porównywanie dwóch schematycznych obrazków o tej samej treści, wskazywanie różnic
  • dobieranie elementów pasujących do całości.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
  • samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na niby
  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Kącik książki

  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Zainteresowania czytelnicze

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontunuowania dostrzeżonego rytmu.

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Intuicja geometryczna

układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

 

  1. Muzyka wokół nas

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów,
  • pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej,
  • odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • uczestniczenie w zabawach badawczych,
  • poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim kontakcie z nimi,
  • poznanie nowej piosenki,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości: wzrokowej i słuchowej,
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów i usłyszanych dźwięków z wymienieniem liczebników głównych w zakresie 4; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań,
  • wypowiadanie się na temat obrazka,
  • rozbudzanie zainteresowań muzycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z rolą muzyki w życiu człowieka,

nazywanie i rozróżnianie wybranych instrumentów muzycznych.

 

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

 

 

  • Nie jesteśmy sami w kosmosie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
  • rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznanie nowej piosenki,
  • rozwijanie zdolności szybkiej reakcji na ustalone hasła,
  • rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,
  • rozwijanie postawy badawczej,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zaznajomienie ze środkami transportu,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,
  • rozwijanie umiejętności współpracy,

poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Intuicja geometryczna

  • układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

 

 

  1. Projekt Zawody

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :

  • budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
  • zwrócenie uwagi na wartość pracy ludzkiej,
  • zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
  • organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
  • doskonalenie umiejętności pracy – indywidualnej, w parach i w grupach,
  • rozwijanie umiejętności argumentowania swojego wyboru,

kształtowanie zdolności prezentowania się na forum grupy.

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego elementów,
  • obserwowanie czynności wykonywanych przez osoby i naśladowanie,
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

Intuicja geometryczna

  • układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.
Skip to content