Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc czerwiec 2025 r, w gr 2- 4latki

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc czerwiec 2025 r, w gr 2- 4latki

ZAMIERZENIA 

DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC 2025 W GRUPIE 4 – LATKÓW Busy Bees 

TYDZIEŃ I 

Temat tygodnia: Gdzie mieszkają zwierzęta? 

Treści programowe: 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • zakładanie ubrań, butów;
  • korzystanie z toalety; 
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce. Językowa aktywność dziecka: 
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy;
  • spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
  • przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach); ● próby określania swoich stanów emocjonalnych;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
  • współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności; ● poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); ● uczestniczenie we wspólnych zabawach;
  • mówienie o swoich potrzebach;
  • odpowiadanie na pytania;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;

Poznawczy obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie tego, co dziecko lubi robić;
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola. 

Językowa aktywność dziecka: 

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • uważne słuchanie rozmówcy; 
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu; ● naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych; ● wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów; ● wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków; ● sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki; ● rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu; ● uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.

Aktywność poznawcza: 

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

TYDZIEŃ II 

Temat tygodnia: Co mogę robić latem? 

Treści programowe: 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • zakładanie ubrań, butów;
  • korzystanie z toalety; 
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce. Językowa aktywność dziecka: 
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy;
  • spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
  • przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
  • próby określania swoich stanów emocjonalnych; 
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
  • współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności; ● poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); ● uczestniczenie we wspólnych zabawach;
  • mówienie o swoich potrzebach;
  • odpowiadanie na pytania;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie tego, co dziecko lubi robić;
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola. 

Językowa aktywność dziecka: 

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • uważne słuchanie rozmówcy; 
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu; ● naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych; ● wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów; ● wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków; ● sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki; ● rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu; ● uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.

Aktywność poznawcza: 

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

TYDZIEŃ III 

Temat tygodnia: Za co kocham wakacje? 

Treści programowe: 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • zakładanie ubrań, butów;
  • korzystanie z toalety; 
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce. Językowa aktywność dziecka: 
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych

grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy; 

  • spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
  • przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
  • próby określania swoich stanów emocjonalnych; 
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
  • współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności; ● poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); ● uczestniczenie we wspólnych zabawach;
  • mówienie o swoich potrzebach;
  • odpowiadanie na pytania;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie tego, co dziecko lubi robić;
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola. 

Językowa aktywność dziecka: 

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • uważne słuchanie rozmówcy; 
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu; ● naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych; ● wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów; ● wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków; ● sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki; ● rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu; ● uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.

Aktywność poznawcza: 

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

TYDZIEŃ IV 

Temat tygodnia: Jak dać przedmiotom drugie życie? 

Treści programowe: 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • zakładanie ubrań, butów;
  • korzystanie z toalety; 
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelce. Językowa aktywność dziecka: 
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka: 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy;
  • przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy;
  • dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy;
  • spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
  • przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach);
  • próby określania swoich stanów emocjonalnych; 
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
  • współdecydowanie o sposobie wykonania danej czynności; ● poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy); ● uczestniczenie we wspólnych zabawach;
  • mówienie o swoich potrzebach;
  • odpowiadanie na pytania;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka 

Społeczna aktywność dziecka: 

  • określanie tego, co dziecko lubi robić;
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola. 

Językowa aktywność dziecka: 

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
  • uważne słuchanie rozmówcy; 
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
  • wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu; ● naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych; ● wypowiadanie się prostymi zdaniami;
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów; ● wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków; ● sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki; ● rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

Artystyczna aktywność dziecka: 

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu; ● uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.

Aktywność poznawcza: 

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.
Skip to content