Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc maj 2025 r, w gr 2- 4latki

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc maj 2025 r, w gr 2- 4latki

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj 2025 , grupa 2 – 4 latki.

  1. Tydzień 1- Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
  • Rozwijanie zainteresowań ciekawymi miejscami,
  • Szukanie odpowiedzi na pytania jakie znaczenie mają dla mieszkańców budynki i miejsca użyteczności publicznej,
  • Poznajemy ciekawe miejsca i budowle w Europie,
  • Poznajemy charakterystyczne dania kuchni włoskiej, polskiej, francuskiej,
  • Poznajemy jakimi środkami transportu możemy podróżować.
  • Poznajemy cechy charakterystyczne miasta i wsi,
  • Słuchamy opowiadania i wiersze czytane przez nauczyciela,
  • Wykonujemy zadania w kartach pracy,
  • Wykonujemy prace plastyczne różnymi technikami,
  • Poznajemy i uczymy się piosenki tematyczne,
  • Rozwijamy spostrzegawczość oraz pamięć oglądając albumy, filmy edukacyjne, wykonując ćwiczenia interaktywne.
  • Poznawanie nazw miejsc, zabytków, środków transportu,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia,
  • Grupowanie przedmiotów wg określonej cechy,

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

 

  1. Tydzień 2. Czyim domem jest łąka?
  • rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyroda,
  • poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
  • zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące w maju,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego przez N.,
  • poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące,
  • rozwijanie mowy,
  • przybliżanie dzieciom dóbr polskiej kultury,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych,

usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

 

  • Tydzień 3 – Czego życzę rodzicom?
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka,
  • rozwijanie pamięci odtwórczej,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka,
  • rozwijanie pamięci i spostrzegawczości,
  • opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie uwagi,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie sposobów sprawiania rodzicom niespodzianek,
  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla rodziców,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu,

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

  1. Tydzień 4- Czego dzieci potrzebują do szczęścia ?
  • Jakie są ulubione zabawki dzieci,
  • Co to jest przyjaźń?
  • Kto namalował obraz Chopina?
  • Jak sprawić niespodziankę chorej koleżance?
  • Jak można pomagać niepełnosprawnej koleżance lub koledze
  • Rozpoznajemy muzykę z różnych zakątków świata,
  • Kiedy i jak obchodzimy dzień dziecka
  • Jakie marzenia mają dzieci,
  • Kształtujemy umiejętność słuchania ze zrozumieniem tekstów czytanych przez nauczycieli,
  • Wykonujemy prace plastyczne,
  • Oglądamy reprodukcje obrazów,
  • Rozmawiamy o przyjaźni, piszemy listy, zastanawiamy się co to znaczy niepełnosprawność.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

Skip to content