MISJA PRZEDSZKOLA
Nasze przedszkole:
– Stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju, ukierunkowuje i wspomaga rozwój dziecka stosownie do jego wrodzonych możliwości.
– Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
– Zapewnia wysokiej jakości edukację dla dzieci prowadzoną przez kompetentnych nauczycieli.
– Dba o dobre samopoczucie dziecka, wzmacnia poczucie jego wartości i uczy szacunku do innych,
– Inspiruje do samodzielnego działania, poznawania świata i nabierania doświadczeń przez dzieci.
– Dostosowuje metody pracy do konkretnych sytuacji i potrzeb dziecka.
– Wychowuje wrażliwego odbiorcę literatury i sztuki – umożliwia prezentację osiągnięć dzieci w środowisku.
– Przygotowuje dziecko do przeżywania sukcesu, ale i do radzenia sobie z porażkami.
– Propaguje trwałe i uniwersalne wzorce postępowania.
– Promuje i propaguje zachowania proekologiczne i prozdrowotne.
– Otacza specjalistyczną opieką dzieci z problemami rozwojowymi i emocjonalnymi.
WIZJA DZIECKA W NASZYM PRZEDSZKOLU
Sylwetka wychowanka:
- aktywny, twórczy, kreatywny, poszukujący, zachowujący w pamięci ważne osoby, miejsca, wydarzenia, dostrzegający piękno otaczającej przyrody, wykazujący postawę proekologiczną i prozdrowotną.
- ciekawe świata i radosne,
- ufne w stosunku do nauczycieli,
- aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola,
- twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju,
- uczciwe i prawdomówne,
- odpowiedzialne i obowiązkowe,
- kulturalne i tolerancyjne,
- świadome zagrożeń.
Model absolwenta
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej
wykazuje:
- motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego,
- chęć poznawania nowoczesnych technologii,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami (nie zniechęca się, gdy mu się coś nie uda, podejmuje próby radzenia sobie z zadaniem),
- umiejętność współpracy w grupie (podporządkowuje się poleceniom, normom, umie współdziałać z innymi),
- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
- samodzielność i odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami);
posiada:
- zdolność do obdarzania nauczycieli (i innych dorosłych) uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla innych sposób,
- wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
- podstawową wiedzę o świecie;
umie:
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
rozumie, zna:
- prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
- zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
- zasady kultury współżycia, postępowania,
- kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
- potrzebę szanowania przyrody i środowiska (prezentuje postawę proekologiczną) oraz przestrzega ww. praw i zasad.
nie obawia się:
- występować publicznie,
- reprezentować grupę, przedszkole,
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, sportowymi, sukcesami,
- wykazywać inicjatywę w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć.