I – Moja rodzina
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy,
- budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter,
- utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
- rozwijanie szybkości i zwinności,
- rozwijanie umiejętności wokalnych, wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
- poznawanie właściwości magnetycznych magnesu,
- budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- podawanie cech rodziców,
- uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
Początkowa nauka czytania i pisania
- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
- układanie rymów do podanych słów
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
Elementy matematyki
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
- poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych
II – Mój dom
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- określanie miejsca spółgłoski t w słowie, zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
- rozwijanie mowy,
- poznawanie zwyczajów kotów i psów,
- rozwijanie narządów artykulacyjnych,
- ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
- utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
Początkowa nauka czytania i pisania
- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku,
- układanie rymów do podanych słów
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
Elementy matematyki
- przedstawienie układu rytmicznego wyrażonego ruchem, graficznie lub za pomocą klocków, kasztanów.
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
- poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.
- klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.
III – Moje prawa i obowiązki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy,
- uświadamianie dzieciom ich praw,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalanie poznanych liter,
- poznawanie cech trójkąta,
- utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
- wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- utrwalenie kroku poloneza,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalanie poznanych praw dziecka,
- przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
- poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
- zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka.
Początkowa nauka czytania i pisania
- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
- układanie rymów do podanych słów
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
Elementy matematyki
- posługiwanie się umownymi znakami, np. strzałkami (przygotowanie do programowania).
- przedstawienie układu rytmicznego wyrażonego ruchem, graficznie lub za pomocą klocków, kasztanów.
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
- poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby10; znaków: <, >, =, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich cech podstawowych.
IV – Moje zdrowie i bezpieczeństwo
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy,
- zachęcanie do zdrowego stylu życia,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zachęcanie do dbania o czystość,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie aparatu głosowego,
- zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
- przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
- uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
- uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
- zachęcanie do dbania o zęby,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
Początkowa nauka czytania i pisania
- tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
- układanie rymów do podanych słów
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań)
- czytanie z nauczycielem tekstów wyrazowo-obrazkowych.
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
- posługiwanie się różnymi narzędziami pisarskimi (kredką, ołówkiem, długopisem itp.)
- dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
Elementy matematyki
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą